- المعلم: عبدالرازق سعد
جامعة غزة - فلسطين
المقررات المتاحة
- المعلم: ريم أبو رزق
- المعلم: أ.عصام اسليم
- المعلم: أحمد حمودة
- المعلم: رولا منصور
- المعلم: هبة لبد
- المعلم: عائشة السيد
- المعلم: خليل البرش
- المعلم: خليل البرش
- المعلم: نبيل بالحاج
- المعلم: محمد بنات
- المعلم: بكر محمد
- المعلم: عبده أحمد

ﺔﻴﺛﻼﺛ ﺕﺎﻴﺼﺨﺸﻟﺍ ﻦﻳﻮﻠﺗ ﻥﺎﻘﺗﺇ ﻦﻣ ﻦﻴﺑﺭﺪﺘﻤﻟﺍ ﻦﻴﻜﻤﺗ ﻰﻟﺇ ﻑﺪﻬﻳ ﻲﻤﻗﺮﻟﺍ ﻦﻳﻮﻠﺘﻟﺍ ﻕﺎﺴﻣ Normal Map:ﻞﺜﻣ ﺔﻴﺳﺎﺳﻷﺍ ﻂﺋﺍﺮﺨﻟﺍ ﺪﻴﻟﻮﺗﻭ ﺩﺍﺪﻋﺇ ﻰﻠﻋ ﺰﻴﻛﺮﺘﻟﺍ ﻊﻣ ،ﻲﻓﺍﺮﺘﺣﺍ ﻞﻜﺸﺑ ﺩﺎﻌﺑﻷﺍ
ـﻟﺎﺑ ﻞﻤﻌﻟﺍ ﺐﻴﻟﺎﺳﺃ ﻰﻠﻋ ةبلطﻟﺍ ﻑﺮﻌﺘﻳ . Roughness Mapﻭ ،Occlusion Map ﺎﻘﻴﺒﻄﺗ ﻕﺎﺴﻤﻟﺍ ﻞﻤﺸﻳ .ﺮﻬﻈﻤﻟﺍ ﻲﻓ ﺔﻴﻌﻗﺍﻮﻟﺍ ﻖﻴﻘﺤﺗﻭ ﺓﺩﻮﺠﻟﺍ ﺪﻴﺣﻮﺘﻟ Smart Materials ﺔﻗﺪﺑ ﺕﺎﻣﺎﺨﻟﺍ ﻊﻳﺯﻮﺗﻭ ﺕﺎﻘﺒﻄﻟﺍ ﻢﻴﻈﻨﺗ ﻰﻠﻋ ﺰﻛﺮﻳ .ﺎﻬﻠﻴﺻﺎﻔﺗ ﻞﻜﺑ ﺔﻠﻣﺎﻛ ﺔﻴﺼﺨﺷ ﻰﻠﻋ ﺎﻴﻠﻤﻋ ﺍﺭﺩﺎﻗ ﻢﻠﻌﺘﻤﻟﺍ ﻥﻮﻜﻳ ،ﻕﺎﺴﻤﻟﺍ ﺔﻳﺎﻬﻧ ﻲﻓ .Substance Painter. ﻞﺜﻣ ﺔﻣﺪﻘﺘﻣ ﺞﻣﺍﺮﺑ ﻞﺧﺍﺩ .ﻲﻌﻗﺍﻮﻟﺍ ﻲﻠﻋﺎﻔﺘﻟﺍ ﺽﺮﻌﻠﻟ ﺓﺰﻫﺎﺟ ﺕﺎﻔﻠﻣ ﺩﺍﺪﻋﺇ ﻰﻠﻋ
- المعلم: حسام الدين بن لصفر
- المعلم: محمد بنات
توصيف المقرر /
*مفهوم وتعريف الإدارة وأهمية الإدارة في المجتمع بشكل عام والمؤسسات الإعلامية بشكل خاص ولكس تتم الإدارة في المؤسسات الإعلامية بشكل سليم وتستند إلى أسس سليمة يجب معرفة الوظائف الإدارية في المؤسسة الإعلامية ومهام كل وظيفة من هذه الوظائف كما يتضمن المقرر التحديات والمؤثرات التي تواجه العملية الإدارية في المؤسسات الإعلامية وكيفية حلها وتجاوزها بالإضافة إلى كيفية اتخاذ القرارات التي تساعد في تخطي الأزمات التي تواجه المؤسسة أو تلك التي تؤدي إلى نجاح هذه المؤسسة .
- المعلم: سمير خليفة
- المعلم: ريم أبو رزق
· المحور الدراسي الأوّل: الصحافة الاستقصائية ( تعريفها ومميزاتها وتمايزها)
ü الدَّرْسُ الأول: تعريف الصحافة الاستقصائية (الأسبوع الأوّل)
ü الدرس الثاني: في الفروق بين الصحافة الاستقصائية وغيرها من الأجناس الصحفية المجاورة (الأسبوع الثاني)
· المحور الدراسي الثاني: التحقيق الصحفي الاستقصائي (منظومة العمل ونظام الاستقصاء)
ü الدرس الأول: البحث الأوّليّ في الصحافة الاستقصائية (الأسبوع الثالث)
ü الدرس الثاني: البحث التحقيقيّ (الأسبوع الرابع)
ü الدرس الثالث: الفرضية الاستقصائية (الأسبوع الخامس)
ü الدرس الرابع: المصادر والملف الرئيسيّ (الأسبوع السادس)
· المحور الدراسي الثالث: سرد القصة الاستقصائية
ü الدرس الأول: منظومات السرد ومكوناته (الأسبوع السابع)
ü الدرس الثاني: أنواع السرد (الأسبوع الثامن)
· المحور الدراسي الرابع: معايير ما قبل النشر
ü الدرس الأول: المعايير الأخلاقية الصحفية في العمل الاستقصائي (الأسبوع التاسع)
ü الدرس الثاني: المواجهة الصحفية الاستقصائية (الاسبوع العاشر)
ü الدرس الثالث: معايير الجودة والسلامة المهنية (الأسبوع الحادي عشر)
- المعلم: أمين مسعود

COURSE DESCRIPTION AND OBJECTIVES
This course provides an in-depth introduction to the field of simultaneous Interpretation, designed for third-year students at the English Language & Interpretation Department. Students will explore the essential skills, techniques, and technologies required to excel as simultaneous interpreters in various professional settings.
Throughout the 11-week course, students will engage in theoretical discussions and practical exercises, focusing on critical aspects such as listening comprehension, note-taking, and real-time Interpretation strategies. The curriculum will cover the history and evolution of simultaneous interpretation, the ethical standards expected of professionals, and the challenges faced in specialized areas such as legal, medical, and technical Interpretation.
Participants will have the opportunity to practice their skills through mock conferences and peer-led sessions, receiving constructive feedback to enhance their performance. By the end of the course, students will have a solid foundation in simultaneous interpretation, preparing them for further study or careers in this dynamic and demanding field.
Whether aspiring to work in international organizations, conferences, or media, students will leave with the knowledge and experience necessary to navigate the complexities of simultaneous interpretation confidently.
Objective: The primary objective of the "Simultaneous Interpretation (2)" course is to equip students with the foundational skills and knowledge necessary to perform effectively as simultaneous interpreters. By the end of the course, students will be able to demonstrate proficiency in active listening, quick comprehension, and accurate real-time interpretation across various subjects. They will gain a thorough understanding of the technical equipment and tools used in the field, as well as the ethical standards and professional practices required for successful interpretation. Additionally, students will develop strategies for managing pressure and enhancing memory, alongside practical experience through simulations and peer practice. Ultimately, this course aims to prepare students for future roles in interpretation, enabling them to navigate the challenges of simultaneous interpretation in diverse contexts.
- المعلم: مروة جعفر
Dear Students
Hope you are safe and sound!
This course is a practical one that requires your follow up and participation.
Kindly join this WhatsApp group for easier communication:
https://chat.whatsapp.com/E6yLNe9ypFNGW7V9eDjnuN
- المعلم: أحلام محمد
- المعلم: صلاح الوحيدي
- المعلم: عبده أحمد
- المعلم: عائشة السيد
Course
Description:
This course is a practical, student-centered English for Specific Purposes
(ESP) module designed for Master’s students in Public Relations (PR) and Media
at Gaza University. It addresses urgent linguistic, professional, and narrative
needs arising from Gaza’s humanitarian context. The course transforms English
learning from a formal language exercise into a strategic, ethical, and
identity-affirming tool for self-representation, institutional communication,
and crisis engagement.
Course Objectives:
Course Structure:
Pedagogical Approach:
Key Weekly Highlights (Weeks 1–14):
Final Evaluation:
TBD
Ethical Note:
This course is not simply about grammar or passing exams. It is a pedagogical
act of resistance and reconstruction; where language becomes a symbol of
survival, professionalism, and hope. As stated in the course philosophy:
“We do not teach English as a luxury, but as a tool of dignity. Every word
learned is a brick in rebuilding Gaza—narratively, institutionally, and
emotionally."
- المعلم: حسين الأحمد
- المعلم: فراس شحادة
In this course students will understand the Neural networks that provide a model of computation drastically different from traditional computers. Typically, neural networks are not explicitly programmed to perform a given task; rather, they learn to do the task from examples of desired input/output behavior. The networks automatically generalize their processing knowledge into previously unseen situations, and they perform well even when the input is noisy, incomplete or inaccurate. These properties are well-suited for modeling tasks in ill-structured domains such as face recognition, speech recognition and motor control. |
- المعلم: عبدالله الحاشدي
- المعلم: فراس شحادة